Wednesday, December 5, 2012

Care sunt cele mai populare si eficiente formate publicitare online | M A N A F U *

MANAFU a preluat un recent studiu al agentiei de cercetare online Gemius, referitor la cele mai populare si eficiente formate publicitare online in Romania.

Ce aflam din el?
Ca "in campaniile online din Romania, cele mai folosite tipuri de bannere sunt bannerele standard (94,2 % dintre campanii, folosind astfel de formate) cu o rata de click medie de 0,2 %, urmate de bannerele interstitiale (19.4%) cu o rata de click medie de 1.42%. Este interesant de observat faptul ca bannerele de tipPreroll, au cea mai mare eficienta, avand o rata de click medie de 7.09%, cu toate ca ponderea campaniilor care folosesc acest tip de bannere este foarte scazuta 2,1%".

Cateva concluzii foarte rapide as trage din acest raport: 
- advertiserii fie sunt traditionalisti, fie incearca sa nu apeleze la formate intruzive, care risca sa creeze o lipsa de favorabilitate fata de produsul/serviciul/marca promovata;
- rata de click a bannerelor insterstitiale ar fi din punctul meu de vedere si mai mica decat valoarea inregistrata in raport daca nu ar fi contorizate si o suma de clickuri accidentale, aparute din graba de a scapa de pagina nesolicitata de catre user;
- intuiesc o crestere a ponderii campaniilor care folosesc "preroll videos", intrucat acesta este practic un format nou pe piata si ratele de click sunt foarte ok (chiar daca si in cazul asta unele dintre clickuri sunt accidentale);
- consider o exagerare solutia unor publisheri de a introduce si "midroll videos" - personal, le consider eficiente numai pentru justificarea mai multor afisari fata de advertiseri; sincer, nu cred ca vor genera mult doritele cresteri de vanzari.

No comments:

Post a Comment